вівторок, 5 травня 2020 р.


Переказ оповідання В.Сухомлинського «Хочеться сказати щось  ніжне..» з використанням інноваційної технології
 "Мнемотехніка"

Мета: Продовжувати вчити дітей переказувати оповідання В. Сухомлинського «Хочеться сказати щось ніжне » за опорними схемами. Розвивати зв’язне мовлення дітей , логічне мислення , пам’ять . Збагачувати активний словниковий запас дітей словами «ніжність», «ласка». Формувати вміння логічно та послідовно переказувати почуте оповідання ланцюжком. Розширити уявлення дітей про професію лікаря. Закріпити знання про раніше вивчені твори В. Сухомлинського. Звернути увагу дітей на те, як слова та вчинки можуть впливати на людей. Виховувати повагу до праці лікаря, доброзичливе ставлення один до одного.
Попередня робота:  читання та переказування творів В. Сухомлинського ; перегляд відео драматизації та імпровізації творів; заучування прислів’їв , приказок; бесіди про ніжність;
Матеріал: портрет В. Сухомлинського , опорні схеми до творів В. Сухомлинського, цукерки;скринька добрих слів .
                                                       Хід заняття      
Нам сонечко всміхається,
Радійте дітвора,
Бо знову починається
У нас заняття – гра .
        

Любі діти! Сьогодні ми з вами продовжуємо працювати над творами відомого нам педагога, письменника В. Сухомлинського.
Наше заняття ми розпочнемо з проведення « Розумової хвилинки». (Дітям роздаються картинки із схемами до творів В. Сухомлинського. Діти мають поставити картинку відповідно до твору і назвати твір.)
Сьогодні ми продовжимо займатися з творами В. Сухомлинського. Зараз я вам прочитаю оповідання про дівчинку. Яке називається «Хочеться сказати, щось ніжне.» (Читання оповідання.)
Бесіда за змістом твору.
-         Куди повела мама маленьку дівчинку?
-         Кого першого  побачила дівчинка?
-         Що сказав лікар мамі?
-         Що відчула дитина?
-         Що трапилося далі?
Як  поводилась дівчинка під час зустрічі з лікарями, коли вона вже виросла?
Повторне читання оповідання .
Переказ оповідання за картинками.
             Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали
Будемо відпочивати.
Нумо вправу, починати
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись .
Покрутились, повертілись.
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз -  присіли, другий – встали
На стільці всі посідали.
     Зараз я вам пропоную вивчити скоромовку за допомогою мнемотаблиці :
Горобець на горобині
Змайстрував гніздо родині.
Д/вправа : «Скажи  приємне слово» (Діти називають приємні слова, за які отримують гостинці.)

Всі ми знаємо багато добрих слів , і Чим більше ми їх будемо говорити, тим більше добра ми будемо мати. Давайте пригадаємо прислів’я, приказки про добрі слова:
«Добре слово солодше за цукор і мед».
«Ласкаве слово, що весняний день».
« Від теплого слова і сад цвіте».
«Від теплого слова і лід розмерзає».
« На світі все минається , а добре слово лишається».
«Слово чемне кожному приємне».
А зараз підійдіть до столів і спробуйте скласти послідовність оповідання за малюнками.
Д/гра «Склади малюнок».
Ось і наближається  до завершення наше заняття . Сьогодні діти, ви впевнилися в тому, що кожна людина здатна говорити добрі, ніжні слова. І чим більше ми їх будемо говорити, тим більше добра , ніжності,  ласки, ми будемо отримувати.
Який твір ми сьогодні переказували ?
Хто запам’ятав прислів’я про добрі слова?
Хто може відтворити скоромовку?
Які твори В Сухомлинського ви можете назвати?

Немає коментарів:

Дописати коментар