понеділок, 4 травня 2020 р.

Майстер-клас для вихователів у формі математичного квесту


Майстер-клас для вихователів у формі математичного квесту
                      «Цікава математика»
Математичний квест «Цікава математика»
Майстер педагог: Бровко Л.Г.,вихователь вищої кат-ії
Караванського закладу дошкільної освіти (ясел- садка)
Категорія учасників: Педагоги ДНЗ і  міста
Дата і час проведення: 25.03.2020 р.  о 9.30 год.
Місце проведення:    м.Люботин
Форма проведення  майстер-класу: Квест-гра
Мета: підвищення професійного рівня педагогів по формуванню логіко-математичний здібностей дітей старшого дошкільного віку.
Завдання:
  • познайомити педагогів з досвідом роботи «Розвиток математичних здібностей дошкільнят в закладі дошкільної освіти за допомогою використання новітніх технологій»;
  • навчити педагогів методам і прийомам використання розвиваючих ігор в педагогічному процесі;
  • розвивати інтерес до оригінальних, інноваційно-ігрових технологій, ініціативу, бажання застосовувати в практиці дані технології;
  • викликати бажання до співпраці, взаєморозуміння.

"Математичний квест" - це гра-подорож по станціях, на яких командам пропонуються різні математичні завдання, які носять практичний, функціональний характер, показують красу, практичність і доступність математики, дозволяють поглянути на математику під іншим - творчим - кутом.
Учасники: вихователі.
Тип заходу: активна гра-подорож по різним станціям, на яких необхідно виконати певне завдання і отримати картки.
Хід заходу: Всі учасники заходу збираються в актовій залі, де проводиться інструктаж.
Вступне слово : Добрий день, шановні колеги! Дозвольте відрекомендуватися, мене звуть Бровко Ліліана Гусейнівна, я виховательКараванського ЗДО.
Сьогодні я вітаю вас на моєму майстер -класі і запрошую взяти участь у квест-грі «Цікава математика». Шановні учасники гри! Сьогодні Ви будете подорожувати по станціях. Для успішної  подорожі  та просування до наміченої мети. Вам знадобляться знання з математики, спритність, кмітливість і згуртованість. Нагородою для всіх учасників гри стане отримання знань, які педагоги можуть застосувати на практиці.
Ми вирушимо в подорож за допомогою Робомиші. Задаємо їй маршрут, щоб дійти до станцій. За кожне правильно виконане завдання ви будете отримувати букву. В кінці квесту у вас повинно вийти чарівне слово. (ДРУЖБА)
Вирушаємо в подорож. З закритими очима, вимовляємо заклинання: «Раз, два, три – посміхнись і в країні Математики з’явись
Задаємо маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 1 станції.
1 станція «Творча»
Назвати 10  пісень, в яких звучать числа.
• "Три троянди білих, білих ляжуть на стіл" співає Лариса Долина
• "П'ять причин", пісня Ігоря Ніколаєва
• "П'ять хвилин, п'ять хвилин" - пісня Людмили Гурченко
• у виконанні Анни Герман дуже відома пісня - "Один раз в рік сади цвітуть"
• дитяча пісенька "Жили у бабусі два веселих гуся"
• "Три танкіста три веселих друга"
• "Чудова п'ятірка та воротар"
• "33" корови
•" Свєтке Соколовой 30 років"
•" Козацька похідна" - Маруся, раз, два, три..
Задаємо маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 2 станції.
2 станція «Художня»
Намалювати за допомогою геометричних фігур і математичних символів «Царицю Математики». Час 5 хвилин. На обдумування 2 хвилини.
Обладнання: аркуш, фломастери, кольорові олівці.
Задаємо маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 3 станції.
3 станція «Головоломки»
Китайська головоломка...
Майже дві з половиною тисячі років тому в імператора Китаю народився довгоочікуваний син і спадкоємець. Йшли роки. Хлопчик ріс здоровим та розумним не по віку.
Єдине турбувало старого імператора: його син, майбутній володар неосяжної країни, не хочете вчитися. Найбільше задоволення хлопчику приносили іграшки. Імператор покликав до себе трьох мудреців, один з яких був математик, інший художник, а третій був філософом. Він наказав їм придумати гру, за допомогою якої його син міг розуміли й математику, дивитися на світ очима художника, та бути мудрим як філософ.
Три мудреця придумали "Ши-Чао-Чу" - квадрат, розрізаний на сім частин, відому в наші часи як «Танграм» ». Імператор зрозумів, що часто складні речі складаються з простих речей.
Задаємо маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 4 станції.
4 станція «Шифрувальна»  Розшифрувати вислів про математику.
Математика - гімнастика розуму. (Г.С.Сковорода)
Задаємо маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 5 станції.
5 станція «Логічна»
Ігри та заняття з кубиками Нікітіна, доставляють дітям інтелектуальне задоволення. Для початку необхідно просто розглянути кубики. Ось і перші ігри з кубиками для зовсім маленьких: вчимо і закріплюємо кольори.
Потім можна показати, як з кубиків будувати доріжки (одного кольору, після різнокольорові).
Після освоєння цих етапів можна приступати безпосередньо до складання візерунків з кубиків.
Завдання №1: 
Складіть візерунки із запропонованого набору кубиків з картками - схемами («Божа корівка», «Ялинка», «Сонечко», «Квіточка», «Повітряний змій», «Драбинка», «Човен», «Цукерка»).


Задаємо маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 6 станції.
6 станція «Геометрична»
Математичний планшет «Геометрик» простий у використанні і багатофункціональний. За допомогою дощечки з кнопочками і резиночками, дитина може самостійно створювати малюнки, фантазувати, творити, конструювати.
Представлені планшети, виготовлені вмілими руками наших батьків.
Всі ви знаєте, що діти люблять відгадувати загадки. У більш старшому віці діти можуть за допомогою планшета зображати відгадки на загадки. Наприклад, ви загадали загадку, а відгадку пропонуєте дитині викласти на планшеті. Відгадку спочатку треба  викласти самому, перш ніж пропонувати дітям.
Завдання: пропоную Вам послухати загадки, а відгадки - зобразити на планшеті.
* * *
Маю я три сторони
І три кути.
Чи мене назвати
Зможеш ти?
(Трикутник)
Мої діагоналі не рівні з давнини…
Та під кутом прямим перетинаються вони.
(Ромб)
Ця будівля є повсюди
В ній живуть хороші люди,
Він складається з цеглинок
Називається …Будинок
Сестрі 4 роки, брату 6 років. Скільки років буде брату, коли сестрі виповниться 6 років? (8 років)
Далі завдання ускладнюється. Зобразіть квадрат червоного кольору, ромб жовтого кольору, а прямокутник зеленого кольору.Ви можете попросити дитину розповісти, що у неї вийшло, це сприятиме розвитку її мови.
Молодці! Впоралися, тепер збираємо слово з букв. Вийшло слово ДРУЖБА.
Дякую всім за участь.
Звернення до аудиторії:
За допомогою стікерів дайте відповідь, будь ласка, на наступні питання:
• Чи був корисний для Вас майстер-клас та матеріали представлені мною?
Що Ви дізналися  нового?
• Вам було комфортно в ході проведення зустрічі?
4. Анкетування.
Педагог майстер: Заповніть, будь ласка, анкети, запропоновані вам на початку нашої зустрічі.
Мені дуже хочеться, щоб про нашу сьогоднішню зустріч залишилася пам'ять.
Вправа «Дружня долонька».
Для цього виконаємо вправу, яка так і називається. Учасникам роздають листки паперу.
Пропоную: Обведіть контур своєї долоні тим кольором, на який зараз схожий ваш настрій і напишіть на ній своє ім'я. Потім передайте листок з контуром долоньки вашим колегам по команді, і нехай кожен залишить свої побажання або комплімент на одному з пальців долоні.  Виконання завдання педагогами.
- Нехай ці долоньки несуть тепло і радість від наших зустрічей,нехай вони нагадують вам про цю зустріч, а може бути, і допомагають в якийсь складний момент.
Я ще раз дякую вам за терпіння, активність і бажаю здоров'я, успіхів і професійного оптимізму!
Дякую за увагу!


Немає коментарів:

Дописати коментар