Майстер-клас
для вихователів у формі математичного квесту
«Цікава математика»
Математичний квест «Цікава
математика»
Майстер педагог: Бровко Л.Г.,вихователь вищої кат-ії
Караванського
закладу дошкільної освіти (ясел- садка)
Категорія учасників: Педагоги
ДНЗ і міста
Дата і час проведення: 25.03.2020
р. о 9.30 год.
Місце проведення: м.Люботин
Форма проведення майстер-класу: Квест-гра
Мета: підвищення професійного
рівня педагогів по формуванню логіко-математичний здібностей дітей старшого
дошкільного віку.
Завдання:
- познайомити
педагогів з досвідом роботи «Розвиток математичних здібностей дошкільнят в
закладі дошкільної освіти за допомогою використання новітніх технологій»;
- навчити
педагогів методам і прийомам використання розвиваючих ігор в педагогічному
процесі;
- розвивати
інтерес до оригінальних, інноваційно-ігрових технологій, ініціативу,
бажання застосовувати в практиці дані технології;
- викликати
бажання до співпраці, взаєморозуміння.
"Математичний
квест"
- це гра-подорож по станціях, на яких командам пропонуються різні математичні
завдання, які носять практичний, функціональний характер, показують красу,
практичність і доступність математики, дозволяють поглянути на математику під
іншим - творчим - кутом.
Учасники: вихователі.
Тип
заходу:
активна гра-подорож по різним станціям, на яких необхідно виконати певне
завдання і отримати картки.
Хід
заходу:
Всі учасники заходу збираються в актовій залі, де проводиться інструктаж.
Вступне
слово : Добрий день, шановні колеги! Дозвольте відрекомендуватися, мене звуть Бровко Ліліана Гусейнівна, я виховательКараванського
ЗДО.
Сьогодні я вітаю вас на моєму майстер -класі
і запрошую взяти участь у квест-грі «Цікава
математика». Шановні учасники гри! Сьогодні Ви будете подорожувати
по станціях. Для успішної подорожі та просування до наміченої мети. Вам знадобляться знання з математики, спритність,
кмітливість і згуртованість. Нагородою для всіх учасників гри стане отримання
знань, які педагоги
можуть застосувати на практиці.
Ми вирушимо в подорож за допомогою
Робомиші. Задаємо їй маршрут, щоб дійти до станцій. За кожне правильно виконане
завдання ви будете отримувати букву. В кінці квесту у вас повинно вийти чарівне
слово. (ДРУЖБА)
Вирушаємо в подорож. З закритими очима,
вимовляємо заклинання: «Раз, два, три – посміхнись і в
країні Математики з’явись!»
Задаємо маршрут за допомогою Робомиші,
щоб дійти до 1 станції.
1
станція «Творча»
Назвати 10 пісень, в яких звучать числа.
• "Три троянди білих, білих ляжуть
на стіл" співає Лариса Долина
•
"П'ять причин", пісня Ігоря Ніколаєва
•
"П'ять хвилин, п'ять хвилин" - пісня Людмили Гурченко
• у виконанні Анни Герман дуже відома
пісня - "Один раз в рік сади цвітуть"
• дитяча пісенька "Жили у бабусі
два веселих гуся"
• "Три танкіста три веселих
друга"
• "Чудова п'ятірка та воротар"
• "33" корови
•" Свєтке Соколовой 30 років"
•" Козацька похідна"
- Маруся, раз, два, три..
Задаємо
маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 2 станції.
2 станція «Художня»
Намалювати
за допомогою геометричних фігур і математичних символів «Царицю Математики».
Час 5 хвилин. На обдумування 2 хвилини.
Обладнання:
аркуш, фломастери, кольорові олівці.
Задаємо
маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 3 станції.
3 станція «Головоломки»
Китайська
головоломка...
Майже дві з
половиною тисячі років тому в імператора Китаю народився довгоочікуваний син і
спадкоємець. Йшли роки. Хлопчик ріс здоровим та розумним не по віку.
Єдине
турбувало старого імператора: його син, майбутній володар неосяжної країни, не хочете
вчитися. Найбільше задоволення хлопчику приносили іграшки.
Імператор покликав до себе трьох мудреців, один з яких
був математик, інший художник, а третій був філософом. Він наказав їм придумати
гру, за допомогою якої його син міг розуміли й математику, дивитися на світ
очима художника, та бути мудрим як філософ.
Три мудреця
придумали "Ши-Чао-Чу" - квадрат, розрізаний на сім частин, відому в
наші часи як «Танграм» ». Імператор зрозумів, що часто складні речі складаються
з простих речей.
Задаємо
маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 4 станції.
4 станція «Шифрувальна» Розшифрувати вислів про математику.
Математика -
гімнастика розуму. (Г.С.Сковорода)
Задаємо
маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 5 станції.
5 станція «Логічна»
Ігри та заняття з кубиками Нікітіна,
доставляють дітям інтелектуальне задоволення. Для
початку необхідно просто розглянути кубики. Ось і перші ігри з кубиками для
зовсім маленьких: вчимо і закріплюємо кольори.
Потім можна показати, як з кубиків
будувати доріжки (одного кольору, після різнокольорові).
Після освоєння цих етапів можна
приступати безпосередньо до складання візерунків з кубиків.
Завдання №1:
Складіть
візерунки із запропонованого набору кубиків з картками - схемами («Божа корівка», «Ялинка», «Сонечко»,
«Квіточка», «Повітряний змій», «Драбинка», «Човен», «Цукерка»).
Задаємо
маршрут за допомогою Робомиші, щоб дійти до 6 станції.
6 станція «Геометрична»
Математичний
планшет «Геометрик» простий у використанні і багатофункціональний. За допомогою
дощечки з кнопочками і резиночками, дитина може самостійно створювати малюнки,
фантазувати, творити, конструювати.
Представлені
планшети, виготовлені вмілими руками наших батьків.
Всі ви знаєте,
що діти люблять відгадувати загадки. У більш старшому віці діти можуть за
допомогою планшета зображати відгадки на загадки. Наприклад, ви загадали
загадку, а відгадку пропонуєте дитині викласти на планшеті. Відгадку спочатку
треба викласти самому, перш ніж
пропонувати дітям.
Завдання: пропоную
Вам послухати загадки, а відгадки - зобразити на планшеті.
* * *
Маю я три сторони
І три кути.
Чи мене назвати
Зможеш ти?
(Трикутник)
Маю я три сторони
І три кути.
Чи мене назвати
Зможеш ти?
(Трикутник)
Мої діагоналі не рівні з давнини…
Та під кутом прямим перетинаються вони.
(Ромб)
Та під кутом прямим перетинаються вони.
(Ромб)
Ця будівля є
повсюди
В ній живуть
хороші люди,
Він
складається з цеглинок
Називається
…Будинок
Сестрі 4
роки, брату 6 років. Скільки років буде брату, коли сестрі виповниться 6 років?
(8 років)
Далі завдання ускладнюється. Зобразіть квадрат червоного
кольору, ромб жовтого кольору, а прямокутник зеленого кольору.Ви можете
попросити дитину розповісти, що у неї вийшло, це сприятиме розвитку її мови.
Молодці!
Впоралися, тепер збираємо слово з букв. Вийшло слово ДРУЖБА.
Дякую всім
за участь.
Звернення
до аудиторії:
За допомогою стікерів дайте відповідь,
будь ласка, на наступні питання:
• Чи був корисний для Вас майстер-клас та матеріали представлені мною?
• Що Ви дізналися нового?
• Вам було комфортно в ході проведення
зустрічі?
4.
Анкетування.
Педагог майстер: Заповніть,
будь ласка, анкети, запропоновані вам на початку нашої зустрічі.
Мені дуже хочеться, щоб про нашу
сьогоднішню зустріч залишилася пам'ять.
Вправа «Дружня долонька».
Для цього виконаємо вправу, яка
так і називається. Учасникам роздають листки паперу.
Пропоную: Обведіть
контур своєї долоні тим кольором, на який зараз
схожий ваш настрій
і напишіть на ній своє ім'я. Потім передайте листок з контуром долоньки вашим
колегам по команді, і нехай кожен залишить свої побажання або комплімент на одному з
пальців долоні. Виконання
завдання педагогами.
- Нехай ці долоньки несуть
тепло і радість від наших зустрічей,нехай вони
нагадують вам про цю зустріч, а може
бути, і допомагають в якийсь складний момент.
Я ще раз дякую вам за терпіння,
активність і бажаю здоров'я, успіхів і професійного оптимізму!
Дякую за увагу!
Немає коментарів:
Дописати коментар