четвер, 7 травня 2020 р.

Проект «Город на вікні».


В цьому році реалізувала проект «Город на вікні».
Метою цього проекту були  розвиток у дітей потреби догляду за городніми культурами, вміння спостерігати за їх ростом.
Проект реалізується в три етапи - підготовчий, основний, заключний.
Тривалість проекту: 3 місяці.
Підготовчий етап:
Діяльність педагога: бесіди з дітьми (виявлення рівня знань про рослини), складання плану роботи над проектом,збір матеріалу, необхідного для реалізації проекту, розробка конспекту занять, презентацій по запланованій темі, виготовлення дидактичних ігор і посібників.
Діяльність дітей: розглядання ілюстративного матеріалу по темі проекту.
Взаємодія з сім'єю збір необхідного матеріалу для створення городу.
Основний етап (практична робота).
Діяльність педагога: бесіда з дітьми пізнавального характеру, організація предметно - розвивального середовища по темі, організація конкурсів, розваг, виставок, створення презентацій для занять за темою «Загадки про овочі».
Діяльність дітей: посадка насіння в землю, догляд за рослинами, виконання завдань самостійних спостереження, ігрова, рухова діяльність, участь у практичній діяльності.
Спільна діяльність дорослих і дітей: розповіді вихователя, читання дитячої художньої літератури, різні види образотворчої діяльності на екологічну тематику, Робота щоденником спостереження, перегляд фільмів про рослини, розгляд дидактичних картинок, ілюстрацій про овочі, трави, праця на городі.
Заключний етап (підведення підсумків).
Діяльність педагога: підсумкова бесіда з дітьми (аналіз виконаної роботи), презентація проекту.
Діяльність дітей: участь у підсумковій бесіді про виконану роботу, участь у презентації проекту «Город на віконці»
Поширення досвіду ознайомлення педагогів ДНЗ з вдало виконаною роботою.

Заходи щодо реалізації проекту
1. Бесіди:
«Що таке «Город на вікні»,
 «Рослини - це життя»,
«Насіння»,
«Сонце, повітря і вода наші кращі друзі».
2. Дослідно-експериментальна діяльність:
«Будова рослин»,
«Ріст і розвиток рослин»,
«Земля, яка вона?»,
«Вода і росток»,
«Сонце і росток»,
«Пророщування насіння»,
3. Практична діяльність та трудові доручення:
Відбір і посів насіння.
Полив, догляд і спостереження за овочевими культурами в «городі».
4. Екологічні заняття за темами: «Чарівний кошик», «Світ овочів», «Насіння», «Перші сходи».
5. Ігрова діяльність:
Дидактичні ігри: «Вершки і корінці», «Чудовий мішечок».
Настільна гра «Парні картинки», «Овочі».
Розглядання ілюстрацій із зображенням різних рослин, які можна виростити на підвіконні.
Розглядання різних насіння.
6. Художньо-творча діяльність дітей.
Розфарбовування картинок «У городі я росту»
Виготовлення табличок-покажчиків з назвою рослин та перших сходів.
Малювання «Лук від усіх недуг»
Ліплення «Овочі великі і маленькі»,
Аплікація «Зайкін город»
7. Мова і мовне спілкування.
Читання казок: «Ріпка», «Вершки і корінці»,
Розповідь дітей за темою: «Дачний город у бабусі».
Розучування з дітьми віршів, загадок, прислів'їв і приказок про овочі.
8. Заповнення щоденника спостережень.

Очікувані результати, механізм моніторингу та оцінки результатів проекту

Передбачувані результати: З насіння, цибулини, зернятка можна виростити рослину. Створивши город на вікні, ми виростимо цибуля, горох, кабачки, гарбузи, горох, кукурудзу та інші овочеві культури. У дітей з'явиться інтерес до рослин. Вони зможуть розрізняти деякі види рослин, дізнаються багато цікавого з життя рослин, досліджують досвідченим шляхом умови, необхідні для їх росту. Діти навчаться вести спостереження і робити перші висновки. Практичною діяльністю є безпосередня участь дітей у ході за рослинами. Залучення до посильної праці по догляду за рослинами - це, насамперед, розвиток таких якостей, як відповідальність за виконання доручення, за отриманий результат, обов'язковість, цілеспрямованість.
Для розуміння результатів нашої практичної роботи ми провели діагностику з вивчення інтересу до дослідницької та практичної діяльності з вивчення особливостей вирощування рослин в «городі на вікні».
Діагностичне дослідження проводилося двічі: на початок і на кінець проекту з усією групою дітей, що беруть участь у роботі проекту.
Результати спостережень і бесіди з дітьми за основними показниками і критеріями діагностики ми заносили у таблицю. Якість основних показників ми оцінювали за трьома рівнями: високий, середній, низький. За підсумковий рівень брали середній результат якості. Отримані результати обробляли і розраховували в процентному співвідношенні.

Високий рівень: Дитина проявляє інтерес до дослідницької діяльності в пізнанні рослинного світу. Впізнає і називає 2-3 рослини, їх основні частини. Може порівняти рослини, знайти схожість і відмінності у зовнішніх ознаках. Знає умови росту рослини і встановлює зв'язок між рослиною і потребами у світлі, теплі, волозі. Активно виявляє бажання брати участь у догляді за рослинами.
Середній рівень: Дитина нестійкий в прояві інтересу до рослин. Відчуває труднощі у визначенні назв рослин, а так само може визначити частини рослин. Зв'язки між рослинами і його потребами самостійно не встановлює. Бере участь у догляді за рослинами, але особливого бажання не виявляє.
Низький рівень: Дитина не знає назви рослин. Не відчуває інтересу до рослин. Уявлення про особливості будови рослин, умов його росту нестійкі. Бажання доглядати за рослинами, немає.
Результати повторної діагностики, як ми і очікували, були вище в середньому на 21 %, що дозволило нам зробити висновок про те, що рівень інтересу дітей II молодшої групи до дослідницької діяльності в пізнанні рослинного світу значно виріс. Діти стали розрізняти рослини, познайомилися з умовами їх зростання, навчилися доглядати за рослинами і навіть вчити і пояснювати батькам, як правильно це робити.
                    Щоденник спостережень
за проростанням насіння гороху, квасолі, ячменю, соняшнику.
Дата
Що спостерігали?
Горох
квасоля
Ячмінь
соняшник
Примітка
21.02
Відібрали насіння, розклали по видам, залили водою і поставили в тепле місце.
22.02
                                    Насіння поглинули воду і набухли.
23.02
Збільшилися в розмірі
Збільшилися в розмірі
Збільшилися в розмірі
Збільшилися в розмірі

24.02
Насіння гороху почали проростати. З'явилися маленькі білі корінці
Насіннєва шкірка скривилася, але корінців ще немає.
Зявились маленькі білі корінці.
На верхівці насіння з'являються білі корінці.

25.02
Сім'ядолі розкрилися і між сім'ядолями добре помітні зародки. Корінець збільшився в розмірі, ледве помітна стеблинка і почечки.
 з'явилися корінці
Корінці збільшилися в розмірі і добре помітні зачатки стеблинки.
Збільшується корінець.

26.02
Насіння проросли.
                      Добре помітні корінці і з'являються стеблинки.
27.02 
Пророслі насіння посадили в грунт для продовження спостережень.
28.02
Нових змін немає.
Нових змін немає.
Нових змін немає.
Нових змін немає.

1.03
Крізь землю пробивається стеблинка.
Крізь землю пробивається стеблинка, виносячи на поверхню сім'ядолі.
Добре видно зелені листочки у вигляді трубочки.

Стеблинка винесла сім'ядолі на поверхню грунту.

2.03
спостереження
припинені.
Зачаткова стеблинка збільшується і сім'ядолі повністю зявилися над грунтом.
Зелені листочки збільшують з космічною швидкістю.
Сім'ядолі на поверхні грунту.

3.03
                                                    Особливих змін немає
4.03

Між сім'ядолями добре видно стеблинку з почечками.
Молодий паросток витягнувся до 9 см.
Між насіннєвою шкіркою добре видно два зелених листочка.

5.03

Утворився молодий паросток. На паростках добре видно два молодих листочка, а між ними почечки.
спостереження
припинені.
Насіннєва шкірка злетіла і утворилося два зелених листочка, між якими видно почечки.

6.03

З почечки з'являються нові молоді листочки.

Молодий паросток росте так само, як і насіння квасолі.

висновок:
Спостерігаючи за проростанням насіння гороху, квасолі, ячменю, соняшника можна сказати, що першим з'являється корінець, який дуже швидко росте, а потім з'являється стеблинка, виносячи сім'ядолі на поверхню грунту. Подовження корінця відбувається на кінчику кореня, подовження стеблинки відбувається на верхівці. Це добре помітно, після появи другої і третьої пари листків, які ми спостерігали у квасолі. Див. на фото.



      
Щоденник досліджень «Город на вікні». 
10 лютого.
Висаджено цибулини на «городі на вікні». Одну велику цибулину поставили у банку з водою.
12 лютого.
У цибулі, що в банці, виросли маленькі білі корінчики (багато), та три зелені паросточки...
На «городі на вікні» цибуля ще не зійшла.
20 лютого
Зійшла цибуля на «городі на вікні» (багато паросточків).
23 лютого.
У цибулі, що стоїть у банці з водою, гарно підросли корінці й пір'я.
27 лютого
На «городі на вікні» гарно підросла цибуля: пір'ячко стало помітно вищим, з'явилось п'ять нових, маленьких паросточків.
4 березня
Цибуля на на вікнідуже гарно підросла.
9 березня
Цибуля у банці з водою дуже гарно підросла: корінці досягли дна банки, пір'ячко зелене дуже високе. Завтра будемо збирати врожай...
10 березня
Збираємо врожай цибулі зеленої, що росла у банці з водою.
Закріплюємо назву органів рослини: корінці, цибулька, листочки-пір'ячко, якого вони кольору, для чого потрібні. Чим корисна цибуля. Що з неї можна робити: салати, прикрасити канапку.

Щоденник спостережень за висіяним на розсаду перцем
16 лютого
Висівання зернят перцю.
-Діти, у що треба кинути зернятко, щоб з нього виросла рослина? А куди ми садили цибулину ?
(Відповіді дітей).
- Діти, а якою має бути земля?
(Відповіді дітей).
- Так, потрібна родюча земля або ґрунт. У родючому ґрунті є поживні ре-човини, вода, повітря - є все, щоб рослини гарно росли, врожай був рясним. А ще рослини добре ростуть у пухкому ґрунті. Чому?
(Відповіді дітей).
- У пухкий ґрунт краще проникає вода.
- У пухкий ґрунт краще проникає повітря.
- У пухкому ґрунті корінчики рослин краще дихають.
- Що треба робити, щоб ґрунт був пухким?
(Відповіді дітей).
- Городи треба орати.
- Грядки перекопувати.
- Грунт у вазонах треба підпушувати.
- Як дізнатися, що у ґрунті є повітря?
- Так, треба вкинути грудочку ґрунту у воду. З неї виходять бульбашки.
Це - повітря.



Насіння перцю.
20 лютого
Сходів насіння перцю ще немає.
27 лютого
Без змін. 4 березня.
З землі ростуть малесенькі, зелененькі, не колючіпаросточки, наче голочки.
12 березня
«Голочки» підросли гарно, їх добре видно з землі.
18 березня.
На тоненьких, різних за висотою стеблинках з'явилися два малесеньких, ніжненьких листочки.
23 березня
Стеблинки розсади перцю добре підросли, стали височенькі листочки -вони завдовжки 1,5 см, вузенькі, овальної форми, свіжо-зеленого кольору. Стеблинки 4 - 4,5 см висотою.
24 березня
Розсаджування розсади (пікування), тому, що вона дуже густо зійшла. Рясні сходи пікуємо по одній рослині, щоби вони вільно росли.

Робота на городах починається ще навесні
Діти вибирають культури, які будуть вирощувати, вивчають правила догляду та потреби рослин.
Все цікаве, що відбувається на городі, діти заносять у щоденники спостережень. Діти разом з дорослими придумують рецепти страв з овочів і фруктів. Умілі поварята з радістю їх готують.





Немає коментарів:

Дописати коментар