середа, 28 жовтня 2020 р.

«Мікроби і методи боротьби з ними»Для дітей старшої групи

 

Конспект безпосередньо-освітньої діяльності
«Мікроби і методи боротьби з ними»

Для дітей старшої групи

Інтеграція освітніх галузей: «Пізнання», «Комунікація», «Соціалізація», «Здоров'я».

Мета: сформувати у дітей елементарні уявлення про бактеріях, про хвороботворних мікробах, про користь і шкоду бактерій, про те, як можна захистити себе від хвороботворних мікробів.

Завдання:

- сформувати розуміння важливості піклування про власне здоров'я;

- розвивати пізнавальний інтерес, уяву, самостійну діяльність дітей;

- познайомити з простими способами боротьби з хвороботворними бактеріями;

- сприяти формуванню здорового способу життя.

Обладнання: лялька з забрудненим обличчям і руками; стіл дитячий для чаювання, посуд для чаювання, ілюстрації із зображенням різних бактерій, туалетне мило, індивідуальні рушники для дітей.

Методи:

- словесні (розповідь і пояснення);

- наочні (ілюстрації);

- практичні (ілюстративний і дослідницький).

Етапи освітньої діяльності:

1. Мотиваційний.

2. Змістовний.

3. Підсумковий (рефлексія).

 

Хід безпосередньо освітньої діяльності.

 

Дія педагога

Дії дітей

Очікуваний результат

 

1. Етап. Мотиваційний.

 

Вихователь розповідає дітям, що сталася з ним історію про те, що коли вона йшла в садок сьогодні зустріла хлопчика, який не любить митися, і він розповів їй такий вірш: Ніколи не мийте руки,

Шию, вуха і обличчя...

Це дурне занятье не призводить

Ні до чого.

Знову забрудняться руки

Шия, вуха і обличчя,

Так навіщо ж витрачати сили?

Час даремно втрачати.

Діти слухають вірш і пропонують свої варіанти дій у даній ситуації.

Розвивати діалогічне мовлення дітей, уміння їх відповідати на питання складними реченнями.

Вихователь підсумовує відповіді дітей.

і підводить їх до висновку про те, що необхідно дотримуватись правил гігієни.

Діти пропонують свої варіанти відповідей

Перевірити знання дітей про правила особистої гігієни

Вихователь пропонує дітям дізнатися, хто такі мікроби і як же вони потрапляю на руки?

Діти уважно слухають розповідь вихователя про мікробах, розглядають запропоновані ілюстрації.

Формувати бажання та інтерес дітей до пізнання нового.

 

2. Етап. Змістовний.

 

Проведення досліду № 1«Показати дітям, як мікроби передаються від людини до людини».

Вихователь, перед проведенням досвіду, завдає собі на долоню тіні з блискітками, вітається з дітьми за руку, при цьому щільно стискає долоню кожної дитини.

Діти, по черзі вітаються з вихователем за руку.

Викликати у дітей позитивні емоції

Вихователь «несподівано» виявляє, що його долоня брудна і просить дітей подивитися на свої долоньки.

Діти бачать на долоньках сліди блискіток.

Розвивати діалогову мовлення дітей, уміння відповідати на питання складними реченнями, використовувати емоційний-але-оцінну лексику.

Проведення досліду № 2«Показати, що мікроби бояться мила».

Вихователь пропонує дітям пройти у ванну кімнату і ретельно вимити руки з милом

Діти миють руки з милом, витирають насухо рушником.

Розвивати культурно-гігієнічні навички

Вихователь (після миття рук) пропонує дітям перевірити, чи залишилися блискітки - «мікроби» на долонях?

Діти уважно розглядають свої долоньки.

Спонукати дітей до дослідження умов навчальної задачі, розвивати обговорення предметних способів рішення.

Тих хлопців, у кого «мікроби» залишилися, вихователь просить знову ретельно вимити руки

Діти, у яких залишилися блискітки - «мікроби» на руках, повторюють процедуру миття рук.

Розвивати мислення і аналітичні здібності дітей, розвивати діалогову та монологічне мовлення.

 

3. Етап. Підсумковий (рефлексія).

 

Вихователь пропонує дітям помити нашій ляльці з брудним обличчям і руками помити руки, для того, щоб вона могла поїсти.

Діти виконують завдання у ванній кімнаті

Викликати у дітей позитивні емоції під час проведення культурно-гігієнічних навичок.

Вихователь просить дітей розповісти про те, як же мікроби передаються людині.

Діти, по черзі висловлюють свої думки.

Розвивати мислення і аналітичні здібності дітей, розвивати діалогову та монологічне мовлення.

Вихователь пропонує дітям, на основі отриманих знань, сформулювати правила захисту свого організму від мікробів.

 

Діти називають основні позиції нового матеріалу і як вони засвоїли (що вийшло, що не вийшло і чому)

 

Розвивати здатність будувати міркування, зрозумілі для співбесідника. Формувати вміння використовувати мову для регуляції своїх дій

Вихователь від імені брудної ляльки дякує дітям за допомогу і у відповідь хвалить дітей за їхню кмітливість.

Діти формулюють кінцевий результат своєї діяльності

 

Емоційно позитивні емоції по закінченню НОД і самозадоволення виконаною роботою

 

Немає коментарів:

Дописати коментар