Конспект безпосередньо-освітньої діяльності
«Мікроби і методи боротьби з ними»
Для дітей старшої групи
Інтеграція освітніх галузей: «Пізнання», «Комунікація», «Соціалізація», «Здоров'я».
Мета: сформувати у дітей елементарні уявлення про бактеріях, про хвороботворних мікробах, про користь і шкоду бактерій, про те, як можна захистити себе від хвороботворних мікробів.
Завдання:
- сформувати розуміння важливості піклування про власне здоров'я;
- розвивати пізнавальний інтерес, уяву, самостійну діяльність дітей;
- познайомити з простими способами боротьби з хвороботворними бактеріями;
- сприяти формуванню здорового способу життя.
Обладнання: лялька з забрудненим обличчям і руками; стіл дитячий для чаювання, посуд для чаювання, ілюстрації із зображенням різних бактерій, туалетне мило, індивідуальні рушники для дітей.
Методи:
- словесні (розповідь і пояснення);
- наочні (ілюстрації);
- практичні (ілюстративний і дослідницький).
Етапи освітньої діяльності:
1. Мотиваційний.
2. Змістовний.
3. Підсумковий (рефлексія).
Хід безпосередньо освітньої діяльності.
Дія педагога | Дії дітей | Очікуваний результат |
1. Етап. Мотиваційний.
| ||
Вихователь розповідає дітям, що сталася з ним історію про те, що коли вона йшла в садок сьогодні зустріла хлопчика, який не любить митися, і він розповів їй такий вірш: Ніколи не мийте руки, Шию, вуха і обличчя... Це дурне занятье не призводить Ні до чого. Знову забрудняться руки Шия, вуха і обличчя, Так навіщо ж витрачати сили? Час даремно втрачати. | Діти слухають вірш і пропонують свої варіанти дій у даній ситуації. | Розвивати діалогічне мовлення дітей, уміння їх відповідати на питання складними реченнями. |
Вихователь підсумовує відповіді дітей. і підводить їх до висновку про те, що необхідно дотримуватись правил гігієни. | Діти пропонують свої варіанти відповідей | Перевірити знання дітей про правила особистої гігієни |
Вихователь пропонує дітям дізнатися, хто такі мікроби і як же вони потрапляю на руки? | Діти уважно слухають розповідь вихователя про мікробах, розглядають запропоновані ілюстрації. | Формувати бажання та інтерес дітей до пізнання нового. |
2. Етап. Змістовний.
| ||
Проведення досліду № 1: «Показати дітям, як мікроби передаються від людини до людини». Вихователь, перед проведенням досвіду, завдає собі на долоню тіні з блискітками, вітається з дітьми за руку, при цьому щільно стискає долоню кожної дитини. | Діти, по черзі вітаються з вихователем за руку. | Викликати у дітей позитивні емоції |
Вихователь «несподівано» виявляє, що його долоня брудна і просить дітей подивитися на свої долоньки. | Діти бачать на долоньках сліди блискіток. | Розвивати діалогову мовлення дітей, уміння відповідати на питання складними реченнями, використовувати емоційний-але-оцінну лексику. |
Проведення досліду № 2: «Показати, що мікроби бояться мила». Вихователь пропонує дітям пройти у ванну кімнату і ретельно вимити руки з милом | Діти миють руки з милом, витирають насухо рушником. | Розвивати культурно-гігієнічні навички |
Вихователь (після миття рук) пропонує дітям перевірити, чи залишилися блискітки - «мікроби» на долонях? | Діти уважно розглядають свої долоньки. | Спонукати дітей до дослідження умов навчальної задачі, розвивати обговорення предметних способів рішення. |
Тих хлопців, у кого «мікроби» залишилися, вихователь просить знову ретельно вимити руки | Діти, у яких залишилися блискітки - «мікроби» на руках, повторюють процедуру миття рук. | Розвивати мислення і аналітичні здібності дітей, розвивати діалогову та монологічне мовлення. |
3. Етап. Підсумковий (рефлексія).
| ||
Вихователь пропонує дітям помити нашій ляльці з брудним обличчям і руками помити руки, для того, щоб вона могла поїсти. | Діти виконують завдання у ванній кімнаті | Викликати у дітей позитивні емоції під час проведення культурно-гігієнічних навичок. |
Вихователь просить дітей розповісти про те, як же мікроби передаються людині. | Діти, по черзі висловлюють свої думки. | Розвивати мислення і аналітичні здібності дітей, розвивати діалогову та монологічне мовлення. |
Вихователь пропонує дітям, на основі отриманих знань, сформулювати правила захисту свого організму від мікробів.
| Діти називають основні позиції нового матеріалу і як вони засвоїли (що вийшло, що не вийшло і чому)
| Розвивати здатність будувати міркування, зрозумілі для співбесідника. Формувати вміння використовувати мову для регуляції своїх дій |
Вихователь від імені брудної ляльки дякує дітям за допомогу і у відповідь хвалить дітей за їхню кмітливість. | Діти формулюють кінцевий результат своєї діяльності
| Емоційно позитивні емоції по закінченню НОД і самозадоволення виконаною роботою |
Немає коментарів:
Дописати коментар